Nitin Gadkari MP Contact Number, WhatsApp No, Helpline Number, Email Id, Address Details

Politician Contact Number Date: 05/22/2017

Nitin Jairam Gadkari is an Indian politician from Maharashtra who is the current Minister for Road Transport & Highways in the Government of India. He is also the longest serving Minister for Road Transport & Highways currently running his tenure for over 7 years. Gadkari earlier served as the President of the Bharatiya Janata Party (BJP) from 2009 to 2013.


He is also known for his work as the Public Works Department Minister of the State of Maharashtra, where, under his leadership, a series of roads, highways and flyovers across the state were constructed – including the Mumbai-Pune Expressway, India's first six-lane concrete, high-speed expressway. Gadkari is closely associated with the Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS), which is headquartered in his home constituency of Nagpur.


Constituency : Nagpur (Maharashtra)


Party Name : Bharatiya Janata Party(BJP)


Email Address : email@nitingadkari.org, nitin.gadkari@nic.in


Father's Name : Shri Jairam Ramchandra Gadkari


Mother's Name : Smt. Bhanutai Jairam Gadkari


Date of Birth : 27 May 1957


Place of Birth : Nagpur (Maharashtra)


Marital Status : Married


Date of Marriage : 18 Dec 1984


Spouse's Name : Smt. Kanchan Nitin Gadkari


No. of Sons : 2


No.of Daughters : 1


Educational Qualifications : B.Com., LL.B.
Educated at G.S. Commerce College, Nagpur University and University College of Law, Main Branch, Nagpur


Profession : Agriculturist


Permanent Address    
2, Upadhye Road, Mahal,
Nagpur- 440032, Maharashtra
Tel : (0712) 2727145, 09821080522 (M)
Fax : (0712) 2727127


Present Address    
2, Motilal Nehru Marg,
New Delhi-110 001
Tels. : (011) 23062019 (R), 23711252,
23710121, 23712337 (O),
09821080522 (M)
Fax:(011) 23062022 (R), 23719023 (O)


Positions Held
1989 - 2014    Member, Maharashtra Legislative Council
1995 - 1999    P.W.D. Minister, Government of Maharashtra
1999 - 2005    Leader of Opposition, Maharashtra Legislative Council
May, 2014 : Elected to 16th Lok Sabha
27 May 2014 - 25 May 2019    Union Cabinet Minister, Road Transport and Highways; and Shipping
4 June 2014 - 9 Nov. 2014    Union Cabinet Minister, Rural Development; Panchayati Raj and Drinking Water and Sanitation (Additional Charge)
3 Sept. 2017 - 25 May 2019    Union Cabinet Minister, Water Resources, River Development and Ganga Rejuvenation
May, 2019 : Re-elected to 17th Lok Sabha (2nd term)
30 May 2019 - 7 July 2021 Union Cabinet Minister, Ministry of Micro, Small and Medium Enterprises
30 May 2019 onwards    Union Cabinet Minister, Ministry of Road Transport and Highways

Contact Number : 09821080522

Reply / Feedback / Contact Complaint

Related Infomation

    Service issue | Complaint | Query | Feedback | Suggestion | Reply

    Roads of vapi, gujrat by :

    (4 of 5)

    Dear sir,
    I am acommon middle class man, daily going through drain water to meet my bread andbutter. The drainage system of vapi is horrible and specially of ramnagar , chirri area.There are drain water everywhere overflowing and the roads are fullof mud. There is a lot of chances of accident. I beg you to please get the roads done. The road is very small distance , of about 1 km . But this distance can bring disaster to any family.

    by Vikash Tiwary:

    (4 of 5)

    Kahalgon to Baghalpur,Road itana kharab hai ke batana muskil hota hai,har roj 1000 truck aar,par hota hai par road nahi banta hai Bihar ma to nitishje kar kuch nahi pata haiaap he kuch kara

    policy by Yogesh thakre:

    (4 of 5)

    Sarvice issue

    वेतवा नदी से शहजाद नदी जोड़ने के सम्वंध में by Neeraj jain:

    (4 of 5)

    सेवा में ,
    मा. नितिन गड़कड़ी
    केन्द्रीय मंत्री,भारत सरकार
    बिषय-बेतवा नदी से शहजाद नदी को जोड़ने के सम्वंध में..।
    मान्यवर
    नौ नौ डेम होने के बाबजूद ललितपुर जिला सूखे से झूझता रहता है ललितपुर नगर के कई इलाकों से जनवरी से ही पीने के पानी को लेकर गम्भीर समस्या उत्पन्न हो जाती है ।जवकि इस बर्ष जुलाई माह समाप्त होने जा रहा है और जिले के सभी बाधों में एक फुट पानी की बड़ोतरी नही हुई है और राजघाट बाँध लगभग ७०% भर चुका है और दो चार दिन की बर्षात में राजघाट बाँट भरने के उपरान्त गेट खोलने से माताटीला बाँध भी भर जायगा।पूर्व में मा. कल्यान सिंह सरकार के समय पानी की समस्या से निपटने के लिए राजघाट बाँध से गोविन्द सागर बाँध भरने की परियोजना शासन को भेजी गयी थी लेकिन केन्द्र से यह कह कर परियोजना को निरस्त कर दिया गया कि राजघाट बाँध का पानी का वटवारा पहले से हैऔर बाँध से दूसरे बाँध को भरने का प्रावधान नही है। गोविन्द सागर बाँध को भरने एक टी एम सी अतिरिक्त पानी तक उपलव्ध नही है ।जवकि इसके उपरान्त जिले में स्थापित हो चुके पावर प्लाटं को राजघाट बाँध,शहजाद बांध से लेकर कचनौदा बाँध से कई टी एम सी पानी दिया जा रहा है।
    अव जवकि केन्द्र की नदी से नदी से जोडने की योजना धरातल पर आ चुकी है तो जनप्रतिनिधियों और जिला प्रशासन से अपेक्षा है कि पूर्व की योजना का नाम बदलकर वेतवा नदी से शहजाद नदी जोड़ने का प्रस्ताव शासन को भेजा जाय जिससे कम बर्षा के उपरान्त भी वेतवा के बर्षा के समय के पानी से शहजाद नदी जोड़कर गोविन्द सागर बाँध ,शहजाद बाँध और अनेकानेक तालाव पोखरे भरे जा सकें। जवकि राजघाट वाँध और माताटीला बाँध बाँध भर जाने के उपरान्त कई टी एम सी पानी समुद्र में वेकार चला जाता है।इस प्रजेक्ट पर मात्र 50 से 60करोड़ की मात्र लागत आयेगी।
    अतः आपसे निवेदन है कि वेतवा नदी से शहजाद नदी को जोड़ने पर आवश्यक कार्यवाही करने की कृपा करें
    डा.अरविंद जैन

    पूर्व विधायक
    जिला ललितपुर उ. प्र.

    Saving of trees. by Arun Kumar Sharma:

    (4 of 5)

    Dear Sir,

    Your ministry is doing a marvelous job Of making excellent highways.The contracts awarded run into thousands of crores.
    In the process of making highways thousands of trees are also getting chopped.Sir, my submission is that now machines are available which can shift fully grown trees instead of cutting these. These machines may be costing a few crores rupees, Peanuts when compared to project cost and benefits involved.My request is to make it mandatory for all highways projets.

    15 साल से नही हुआ रोड का निर्माण by Jitu Mukati seervi:

    (4 of 5)

    सेवा मे...

    मा.नितिन जी गड़करी
    भारत सरकार (केन्द्रीय मंत्री )


    "मध्यप्रदेश"
    'खरगोन जिले मे गोगावां तहसिल मे गोगावां से घुघरीयाखेड़ी तक के रोड़ की हालात बहुत डेमेज हो गयी है ।
    रोड़ की दुरी मात्र 10 किमी है लेकिन 15 साल से इस रोड़ का कोई पुनःनिर्माण नही हुआ है ।
    वाहनो की आवाजाही ज्यादा होने से सड़क पर गढ्ढे बन जिससे दुर्घटना होती रहती है।
    यह रोड़ खरगोन,खंण्डवा हाईवे से जुड़ा हुआ है ।
    आपसे निवेदन है कि इस रोड़ का ज्लदी से निर्माण कराया जाये ।
    धन्यवाद !
    जितू मुकाती
    09131934088

    Complain about licence by Roop singh chundawat:

    (4 of 5)

    Sir me Dungarpur rajasthan se hu Mene rajasthan c. M. Help line 181par Muje d. T. O. Dungarpur ke dwara licence ke liye jo paresan kiya ja rha he us ke liye complain submit karvae te lekin Aj tk koi solution nhe hua plz take action for it. Mere complain no. 07180903993097 he. Licence be ban gaya he lekin employee dene ke badle ruppee ke mag ke ja rhe he. So plz sir help me

    Biomass by Amit Kumar:

    (4 of 5)

    Sharma Amit Kumar District Hardoi Uttar Pradesh Lucknow main biomass plant Lagana Chahta Hoon please help contact number 9136 66 2501

    Help me by Prashant pakhare:

    (4 of 5)

    Main Blind student hu.
    mujhe khoda khoda dikhai deta hai.
    mera graduation BA shuru hai.
    mijhe koi job chahi ye koibhi kam karunha.
    mujhe kam dikhta hai lekin mujhe computer calana aata hai. Marathi our hindi language

    RTO to rope in Common Centers for Driving Licenses by Tekchandani:

    (4 of 5)

    Sub:- RTO to rope in Common Centers for Driving Licenses. T O I
    dated 22/6/2018

    Sir,

    This has ref. your subjected matter for which I am interested to opt for.

    My background:-

    I have been working for all these years with 1st Class Gazetted Military Officers of Indian Army, Ministry of Defense, Govt of India reg. RTO works, Insurance, passports, PAN Cards, etc, I enjoy very good N high reputation, good will, respect in Army, specially from very HIGH RANKING SENIOR OFFICERS

    I have very old association, contacts, connections with R T O dept since last roughly more than 40 years, where old officers RTO, Dy RTO ARTO, N Inspectors used to say RTO & representatives is ONE FAMILY, and with so many I had family relations of visiting each others homes, residences. Celebrated birthdays, anniversaries, social callings. etc

    Considering the experienced person of RTO formalities, I would like to request U, kindly merge me in your above said project, as I am very sincere, reliable, honest N hard working, which is proved, by me still with RTO N Army this will be an other “ FEATHER “ in my cap Sir.

    I am very CENTRALLY located in the heart of city, Opp. Deolali Police Station, surrounded by SBI, Dena Bank + Bank of India N Civil Hospital, where people can easily track me, as there is no one who can render such services to Huge Army N Civilians

    I have my own Laptop, Desktop, scanner, Xerox, printer, 2 mobile phones N 2 WIFI “ IDEA + JEO “ + at a time 20 people can sit in my full fledged office cum residence ( 3 room flat ) with result I can be available / accessible / reachable 24 X 7 X 365

    It is always better to deal with old know people, rather with armature, not experienced new face.
    Hoping for the very healthy signal considering above facts N figures

    Truly Yours
    Tekchandani. 9373934577, 952724878755,
    inteligance@rediffmail.com , 965 Sadar Bazar, Deolali Nasik 422401 Maharashtra

    Commpensation help by Bharat kumar tiwari:

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    श्रीमान मंत्री महोदयजी
    सड़क एवं परिवहन
    भारत सरकार
    महोदय"
    सविनय निवेदन/प्रार्थना/आग्रह/विनती/है की nh7 भारतमाला प्रोजेक्ट को हमारी निजी संपत्ति के पास तुरंत अतिषीघ्र रोकने की महान कृपा करें। क्योंकि संबंधित प्रशासनिक अधिकारी एवं nhai के अधिकारियों ने बिना मुआवजे का निराकारण किये हुए मौखिक धमकी बिना नोटिस दिए हुये भारी पुलिस बल के साथ कुछ निजी कब्जा 20-25 दिन पहले तोड़ दिया गया है और कुछ अब जिसमे की 80x80 का पक्का मकान शामिल है को तोड़ने की धमकी देकर गए है।मंत्रीजी से अपील ,आग्रह, अनुरोध है की शिकायत प्राप्त होते ही तुरंत कार्यवाही करने की महान कृपा करें ताकि बिना मुआवजे के निराकरण किये हुए पीड़ित परिवार के साथ अन्याय न हो। अतः प्रार्थना है कि हम पीडितो की भूमि और आवास nh7 भारतमाला फोरलेन विस्तार के लिए अधिग्रहित की गई है,जिसमे की 0.0230 r.a भूमि और कई फलदार इमारती और जलाऊ पेड़ के साथ 80x80 का सर्वसुविधा युक्त पक्का मकान अधिग्रहित किया गया है, जिसमे हमारे तीन रकवा/खसरा न.551,637,675 एक पत्र भूअर्जन आफिस द्वारा तारीख 04/02/2013 को जारी करके लिया गया और जिसके बाद आज तक कोई लिखित पत्राचार नही हुआ सिर्फ मौखिक धमकियों का क्रम जारी है अधिग्रहित पक्का मकान रकवा 551 में स्थित है जिनके लिए अति शून्य मुआवजा बनाया गया है।शिकायत करने पर sdm, mp cm helpline, लोकशिकायत पोर्टल, प्रधानमंत्री पोर्टल, और nhai द्वारा एक्ट, कानून, और धाराओ की दुहाई दी गयी है , ऐसे नियम कानून किस मतलब की जो किसी को आजीविका और आवास विहीन करदे। शासन तो pm आवास योजना में भी 2.5लाख से3.00लाख देती है हमारे तो 22 कमरो के बराबर घर तोड़ दिया जाएगा मात्र 564872 रुपये देकर ,हमारी सभी भूमियों को असिंचित दिखया गया है जबकि वो सब सिंचित है सिंचित असिंचित में ठीक दुगने का अंतर है ,विद्युत पोल हमारी निजी भूमि में गाड़ दिए गये और अब उन्ही को nh7 की अंतिम सीमा माना जा रहा है। शासन हमे देगी क्या जो हमारा है वो भी छीने ले रही है तानाशाही पूर्वक । प्रार्थी की सभी भूमियो पर पूर्व में भी अधिग्रहण होचुका है ,हवाई पट्टी ,बान्डसागर नहर, nh7 हाइवे, और अब इनके विस्तार के लिए भी अधिग्रहण होना है हम सब 8 परिवार है और हमे आवास और आजीविका तो मिलना है चाहिए प्रधानमंत्री आवास योजना जैसा बजट कमसे कम क्योंकि शासन हमसे टेक्स लेती है हमारी ही भूमि पर टोल टैक्स लगाएगी और धन कमाये गी और हम अपनी ही भूमि और आवास से बे दखल कर दिए जाएं ये कहाँ का न्याय है ,अगर शासन टोल टैक्स ना लगाये तो हमारे आवास और भूमि पर निशुल्क nh7 बनाये। जबसे मुआवजा बना है काम से कम तब से आज तक का ब्याज जरूर दिया जाए क्योंकि यह विभागीय गलती है सिंचित भूमि को असिंचित दिखाना।
    अतःमंत्रीजी से विनम्र विनती है कि पीड़ितों को न्याय दिलवाकर मदद करने की कृपा करें ।
    पुनर्मूल्यांकन की कार्यवाही अवश्य करवाइये ।

    प्राथी
    महेन्द/रामफल पिता स्व.रामप्रसाद तिवारी
    ग्राम अगडाल, पोस्ट चोरहटा, तहसील हुज़ूर, जिला रीवा, मध्यप्रदेश पिनकोड 486001
    भरत महेंद्र कुमार तिवारी
    मोब. 8269399432

    School wan by Rajesh Kumar:

    (4 of 5)

    Nitin Gadkari ji app kahte ho helmet pahne ke bile chalao.... Thik... Wo loga 10 class pass nhi hai un ke licence radh kar do ... Jo log 8 class bhi pass nhi hai wo kamarsal gaadi chala rahe hai un loga ka licence kaise Bana... Aap ke karam Chari chor hai ....is Pai karawaai jaldi Koro school wan mai bachche jate hai...

    Dhule rto by Mohd imran:

    (4 of 5)

    Dhole rto not accpact Ashok lilynd company speed govarnar.

    Student mst by Prince Awasthi:

    (4 of 5)

    Sir main aur mere bahut se dost student mst ke liye 2month se pareshan h lekin ye log student mst nahi bana rahe h aur kahte h ki nahi banti h ye baat Banda up ki h aur hum log bahut pareshan h AAP hi kuch kijiye

    क्षीरामपूर by रामेश्वर नामदेव मुठे:

    (4 of 5)

    सर मी एक गरीब शेतकरी आहे मी एक कुक्कुटपालन व्यवसाय सुरू केला आहे मला थोडं भांडवल कमी पडतं आहे तर बैक मला दोन देशासाठी कानकुस करित आहे कुपया सर माझी मदत करावी एक गरीब शेतकरी आहे गाव मुठेवाडगाव तालुका क्षीरामपूर जिल्हा अहमदनगर

    Bharamn by Vijay pandey:

    (4 of 5)

    Please change compny nh2road is not complete 8yers.projec-varansi to auragabab.

    by Pranay Bharat Pathak:

    (4 of 5)

    Hon./Sir,
    Why there is so much difference between government employee & employee working in Pvt. Organization in all areas like Payment, Increments, Rules and Regulations, PF, other benefits like increase in DA as per govt. Rule.

    Persons who are working in private organization is work hard more then Govt. Employee. There is no timing limitations of work, targets and not achieve then no job guarantee in private organization.

    Request to look after this and do something for private employees / organizations.

    You are the only one person who think about the problems of commen persons, mainly working in private organization.

    Waiting for earliest positive response.

    Many Thanks

    Railway reservation by Surendra jain:

    (4 of 5)

    I want to know that you issue reservation letter in your city Nagpur, Maharashtra.

    National Highway Khamgoan to Pandharpur by ANKUSH FUTANE:

    (4 of 5)

    I would like to draw your attention to above subject. Highway work is going on at near by my place. When we travel to Dharur, we have to cross Ghat to reach Dharur. As of now, width of road is having two lanes throughout the Ghat. Ghat is having lots of turn and it is crossing through hills. Being National Highway, there would be lots of vehicle travelling and ghat road is not widen so there is major chances of having accidents.

    When we asked to road builder, they told us there is no budget for 12 kilometer from Dharur to Dunkawad. They are building road as it was earlier without widening. Also we were given application to Tahshildar to consider the same.

    Also work of highway from Kaij to Barshi is pending from long time and old road broken and it is very difficult to passenger to travel. There is lot of waste of time through this Road.

    What is schedule to complete this road and does anybody bothered to asks to builders.

    I expect from you to have attention and give direction the concerned person.

    Associate by :

    (4 of 5)

    Sir, last 4 and 5 year, I dont have a job . After new goverment .I have 25 yrs I T experience in TCS and multinational company hand experience. Now Family condition are not good.pl help to get work in BJP party.I can do small work for our nation.

    Thanks
    Naresh chavan

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